Rényi Ádám novellablogja

Rövidek. Abszurdak. Meglepőek. Viccesek. Szomorúak. Remélem, szereted őket. 30 hamarosan könyvalakban is megjelenik.

Goldenblog 2011 Végeredmény

A blog több, mint 300 induló közül a hetedik lett az "Egyéb blogok" kategóriában a közönségszavazáson. Köszönöm!

Kövess minket

Friss topikok

  • Joli Simonné Duliskovich: Üdv, Ádám! Tegnap kaptam kézhez a az Osztálytalálkozó-t, a magyar tanár kollégámtól. Otthon beülte... (2021.06.09. 09:24) Osztálytalálkozó

Linkblog

A hosszú élet titka

2021.11.01. 08:15 madainyer

 

 - Jó estét kívánok! A Halál vagyok.

- Egy pillanat, nehezen állok fel, várjon egy kicsit!

- Kérem!

- Na, itt is vagyok. A Díjbeszedőtől jött? Feladtam az összes csekket. Vagy kimaradt volna valami?

- Nem, kérem, nem a Díjbeszedőtől vagyok. Én vagyok a Halál.

- Engem tetszik keresni?

- Ön Özv. Jónás Tiborné született Katona Emília?

- Igen kérem, én vagyok. Miről lenne szó?

- Nos, asszonyom, nem is tudom, hogyan szólíthatom…

- Emi néni. Engem mindenki Emi néninek szólít.

- Emi néni, kedves, bemehetek?

- Persze, tessék jöjjön csak be, de tegye már meg, hogy a cipőjét leveszi. Nagyon érzékeny a padlószőnyeg és épp kedden volt kárpit- és szőnyegtisztítás.

- Természetesen.

- Kér papucsot? Van, aki szokott kérni. Vannak itt ilyen papucsok, tudja, vendégpapucsok.

- Köszönöm, azt hiszem, nem lesz rá szükségem.

- Csak tudja, van, akinek olyan fázós a lába. Nem jó a keringésük sokaknak. Magának jó a keringése?

- Nos, igen, tudtommal jó.

- Vagy szíves lenne? A férjem szíves volt, az is vitte el. A szíve vitte el. A szívére vigyázzon, fogadja meg ezt tőlem!

- Köszönöm! Nekem szerencsére nincs szívem. De, ha már a férjét említi…

- Ismerte a férjemet? Maga ismerte a férjemet? Katonatársa volt biztosan. Sokat mesélt a katonaságról. Biztos magáról is mesélt. Hogy hívják magát? Ne haragudjon, elfelejtettem.

- Én vagyok a Halál.

- Nem rémlik. Magáról szerintem nem beszélt.

- Emi néni, én nem voltam a férjének katonatársa. Én vagyok a Halál, és azért jöttem, mert…

- Hát persze, hogy nem. Maga sokkal fiatalabb, mint a Tibi volt. Hát magának nincs egy ősz hajszála sem. A Tibi, az teljesen ősz volt, amikor meghalt. Sőt, hatvanévesen már teljesen ősz volt. De maga nem lehet még hatvan sem. Maga még fiatal. Meghalt valakije, hogy ilyen sötét ruhát visel?

- Nem, én a Halál vagyok a fekete az én színem, akkor jövök el, ha egy élet véget ér.

- Értem. Jaj, istenem, de feledékeny vagyok. Hát meg sem kínáltam kávéval. Kér kávét? Tejjel, cukorral? Van kávétejszín is. A férjem nagyon szerette. Régen volt olyan, amin Hévíz képe volt. Sokat jártunk Hévízre. Volt ott egy üdülő. Maga is szereti Hévízt?

- Jártam már ott. Inkább munkaügyben.

- Érdemes kipróbálni a gyógyvizet. Ha legközelebb arra jár, próbálja ki.

- Feltétlenül.

- Szóval hogyan szereti?

- Mit?

- Hát a kávét. Van, aki meleg tejjel issza. A nászasszonyom például. Maga hogy issza?

- Üresen. Feketén.

- Akkor visszateszem a hűtőbe a tejet. Bátyám itta mindig feketén. Ő sem él már, agyvérzése volt, tudja?

- Tudom.

- Honnan tudja maga? A bátyámat is ismerte?

- Túlzás, hogy ismertem, élete végén találkoztam csak vele.

- Nagyon szép ember volt. Magas. Majdnem két méter. Mély hangja volt, kórusban is énekelt. De a férjemmel valahogy nem egyeztek. Ha néha átjött hozzánk, abból mindig veszekedés lett. A Tibi nem szivlelte. Várjon, van egy kis süteményem. Szereti a süteményt? Kóstolja meg! Én sütöttem.

- Nos, én…

- Ne kéresse magát fiatalember!

- Jó, talán egy vékony szeletet.

- Vegye el, amelyiket szeretné. Jó ez a kávé mellé. Nagyanyám receptje, sosem rontom el.

- Köszönöm!

- Mit mondott, miért jött?

- Emi néni, azért jöttem, mert…

- Nézze, milyen buta vagyok! Hát nem elfelejtettem a nevét...

- Halál vagyok. Emi néni, én vagyok a Halál.

- Jó, és mi a keresztneve? Várjon, ne árulja el! Szeretem kitalálni. Magának olyan Gábor arca van, de lehet, hogy Péter.

- Nekem nincs keresztnevem. Én vagyok a Halál.

- Értem, mint annak a francia színésznek, annak se volt. Na, nézze már, hát nem jut az eszembe. Bourvil. Ez az, Bourvil. Neki se volt keresztneve. Illetve azt hiszem, volt neki, csak nem használta. Hallja, a maga neve azért elég gyászosan hangzik. Halál. Ha mondjuk Halál Krisztiánnak hívnák, az vidámabb lenne. Vagy Halál Csaba.

- Emi néni, én a Halál vagyok és eljöttem magáért.

- Értem? Meg voltunk beszélve? Nézze, nem írtam be a naptárba! Mindent elfelejtek, rémes ez. Ne haragudjon meg rám! Hová mennénk?

- Az örökkévalóságba. Azért jöttem el önért, Emi néni, mert földi élete most véget ér. Magammal viszem, mert én vagyok a Halál.

- Tudom, hogy maga a Halál, már bemutatkozott, fiatalember. Látja, maga is kissé feledékeny. De sajnos nem tudok ma elmenni magával. Tüdőszűrésre kell mennem négy órára. Esetleg utána. Vagy még jobb lenne a holnap.

- Vissza tud jönni holnap?

- Hát…

- Megköszönném, ha meg tudná oldani. Az én koromban fontos a tüdőszűrés. Eljárok rendszeresen, vigyázok az egészségemre. Tudja, a mi családunkban mindenki hosszú életű. Anyám is szép kort élt meg. Szóval, vissza tud jönni holnap?

- Sajnos nem távozhatok egyedül.

- Értem. Próbálok segíteni magán. Csengessen be talán a szomszédba az Icához, annak soha semmi dolga, biztosan elmegy magával!

- Rendben, akkor elviszem őt.

- Na, tudtam én, hogy megoldjuk ezt a helyzetet. Örülök, hogy meglátogatott, kedves Halál!

- Csókolom, Emi néni!

A bejegyzés trackback címe:

https://renyinovella.blog.hu/api/trackback/id/tr8716741482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása